Со 2 января 2023 г. вступил в силу измененный Закон Республики Беларусь от 18 июля 2011 г. № 300-З «Об обращениях граждан и юридических лиц», который устанавливает возможность подачи в государственные органы и иные государственные организации электронных обращений и получение ответов (уведомлений) на них посредством государственной единой (интегрированной) республиканской информационной системы учета и обработки обращений граждан и юридических лиц.
Подача электронных обращений в Пружанский районный исполнительный комитет осуществляется посредством системы учета и обработки обращений в глобальной компьютерной сети Интернет по адресу: обращения.бел электронное обращение излагается на белорусском или русском языках.
Электронное обращение гражданина в обязательном порядке должно содержать:
Электронное обращение юридического лица в обязательном порядке должно содержать:
Электронные обращения должны быть рассмотрены не позднее 15 дней со дня регистрации, а требующие дополнительного изучения и проверки — не позднее 1 месяца.
Ответы на электронные обращения направляются в электронном виде на адрес электронной почты, указанный в электронном обращении, либо в письменном виде на адрес места жительства (места пребывания) гражданина или места нахождения юридического лица в случаях, установленных Законом Республики Беларусь от 18 июля 2011 года «Об обращениях граждан и юридических лиц».
Оставляются без рассмотрения по существу обращения, которые (по которым):
З 2 студзеня 2023 г. уступіў у сілу зменены Закон Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. № 300-З "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб", які ўстанаўлівае магчымасць падачы ў дзяржаўныя органы і іншыя дзяржаўныя арганізацыі электронных зваротаў і атрыманне адказаў (паведамленняў ) на іх з дапамогай дзяржаўнай адзінай (інтэграванай) рэспубліканскай інфармацыйнай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб.
Падача электронных зваротаў у Пружанскі раённы выканаўчы камітэт ажыццяўляецца праз сістэму ўліку і апрацоўкі зваротаў у глабальнай камп'ютарнай сетцы Інтэрнэт па адрасе: обращения.бел . Электронны зварот выкладаецца на беларускай або рускай мовах.
Электронны зварот грамадзяніна ў абавязковым парадку павінен змяшчаць:
прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку або ініцыялы грамадзяніна;
адрас месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна;
выклад сутнасці звароту;
адрас электроннай пошты грамадзяніна.
Электронны зварот юрыдычнай асобы ў абавязковым парадку павінен змяшчаць:
поўнае найменне юрыдычнай асобы;
месца знаходжання юрыдычнай асобы;
выклад сутнасці звароту;
прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку асобы, упаўнаважанай падпісваць звароты;
адрас электроннай пошты юрыдычнай асобы.
Электронныя звароты павінны быць разгледжаны не пазней за 15 дзён з дня рэгістрацыі, а якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі - не пазней за 1 месяц.
Адказы на электронныя звароты накіроўваюцца ў электронным выглядзе на адрас электроннай пошты, указаны ў электронным звароце, або ў пісьмовым выглядзе на адрас месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна або месца знаходжання юрыдычнай асобы ў выпадках, устаноўленых Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 года «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб».
Застаюцца без разгляду па сутнасці звароты, якія (па якіх):
выкладзены не на беларускай ці рускай мове;
не змяшчаюць прозвішчы, уласнага імя, імя па бацьку, адраса месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна;
не змяшчаюць поўнага наймення юрыдычнай асобы і адрасы яе месца знаходжання, прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты (для юрыдычных асоб);
змяшчаюць тэкст, які не паддаецца чытанню;
змяшчаюць нецэнзурныя або абразлівыя словы або выразы;
падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах або ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;
змяшчаюць пытанні, якія не адносяцца да кампетэнцыі Пружанскага раённага выканаўчага камітэта;
прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;
пададзены паўторны зварот, калі ён ужо быў разгледжаны па сутнасці і ў ім не змяшчаюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;
з заяўнікам спынена перапіска.